Bon zatrudnieniowy
Na wniosek bezrobotnego do 30 roku
życia Prezydent Miasta może przyznać bon zatrudnieniowy.
Bon zatrudnieniowy stanowi dla
pracodawcy gwarancję refundacji części kosztów wynagrodzenia i
składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem
bezrobotnego, któremu powiatowy urząd pracy przyznał ten bon.
Przyznanie bonu zatrudnieniowego
następuje na podstawie indywidualnego planu działania oraz umowy
zawieranej przez Prezydenta Miasta z pracodawcą.
Prezydent Miasta refunduje
pracodawcy część kosztów wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia
społeczne, przez okres 12 miesięcy, w wysokości 100% zasiłku dla
bezrobotnego.
Pracodawca jest obowiązany do
dalszego zatrudniania skierowanego bezrobotnego przez okres 6
miesięcy po zakończeniu okresu refundacji.
W przypadku niewywiązania się
pracodawcy z obowiązku zatrudniania bezrobotnego przez okres 18
miesięcy pracodawca zwraca:
- kwotę otrzymanej refundacji wraz z odsetkami ustawowymi
naliczonymi od dnia otrzymania pierwszej refundacji, jeżeli
niespełnienie obowiązku nastąpiło w okresie do 12 miesięcy od dnia
zatrudnienia bezrobotnego lub
- kwotę ustaloną proporcjonalnie do okresu nieutrzymania
zatrudnienia wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia
otrzymania pierwszej refundacji, jeżeli niespełnienie obowiązku
nastąpiło w okresie do 6 miesięcy po zakończeniu refundacji.
Refundacja stanowi pomoc udzielaną
zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Podstawa prawna:
art. 66m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
( tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1482 z późn. zm.)
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE
Pok. 20 – II piętro tel. +48 32 475 30 12 wew. 34
Utworzono: 2015-01-20
11:54 | Redagował: Ilona Siwiec 2019-08-09
11:05
Drukuj zapisz jako pdf
Odwiedziny: 23866